Przyjmowanie skarg i wniosków
Sprawa:
Organizacja przyjmowania, rejestrowania i załatwiania skarg i wniosków w Wojewódzkim Inspektoracie Weterynarii w Katowicach.
Przedmiot sprawy:
Rozpatrzenie skarg lub wniosków wniesionych do Śląskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii i Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Katowicach.
Katalog rozpatrywanych skarg i wniosków:
Skargi i wnioski rozpatrują i załatwiają właściwi - w zależności od treści skargi lub wniosku - kierownicy komórek organizacyjnych Inspektoratu, zgodnie ze swoimi kompetencjami obejmującymi sprawy:
- funkcjonowania Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii oraz podległych Śląskiemu Wojewódzkiemu Lekarzowi Weterynarii - Powiatowych Lekarzy Weterynarii,
- działalności powiatowych inspektoratów weterynarii.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2018r. poz. 2096, DZIAŁ VIII Kodeksu postępowania administracyjnego pt. "Skargi i wnioski" oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Wymagane dokumenty:
Przyjęcia skargi lub wniosku nie uzależnia się do złożenia jakichkolwiek dokumentów uzasadniających rację skarżącego.
Opłata :
Wniesienie skargi lub wniosku oraz późniejsze ich rozpatrzenie zwolnione jest z opłat skarbowych.
Organizacja przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków:
Za prawidłowe i terminowe przyjmowanie, rejestrowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków oraz właściwe zorganizowanie przyjęć obywateli w tych sprawach odpowiedzialny jest Śląski Wojewódzki Lekarz Weterynarii w Katowicach.
Natomiast rejestrowanie, organizowanie oraz nadzorowanie załatwiania skarg i wniosków w Inspektoracie należy do Zespołu ds. administracyjnych WIW, który w ramach realizacji ww. zadań m.in.:
- rejestruje skargi oraz wnioski po zadekretowaniu przez Śląskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii lub Zastępcę Śląskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii
- ustala harmonogram przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków w Inspektoracie w formie projektu przedkładanego do akceptacji Śląskiemu Wojewódzkiemu Lekarzowi Weterynarii
- prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków wpływających do Inspektoratu,
- sporządza okresowe sprawozdania z przyjmowania oraz załatwiania skarg i wniosków w Inspektoracie
- nadzoruje terminowość załatwiania skarg w Inspektoracie poprzez prowadzenie monitoringu w tym zakresie
- prowadzi korespondencję w sprawach kierowanych do Śląskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii i Inspektoratu, których rozpatrzenie pozostaje poza jego kompetencjami.
Tryb przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków:
- W Inspektoracie interesanci wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są:
- przez inspektorów weterynaryjnych - w każdy czwartek w godzinach od 15:30 do 17:00 według harmonogramu zatwierdzonego przez Śląskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii,
- przez Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii i Zastępcę Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii codziennie w godzinach pracy Inspektoratu tj.: od 7:30 do 15:30,
- przez wszystkich pracowników - codziennie w godzinach pracy Inspektoratu tj. od 7:30 do 15:30.
- Odpowiedzi na skargi i wnioski przygotowują, właściwi - w zależności od treści skargi lub wniosku - kierownicy komórek organizacyjnych Inspektoratu.
- Na tablicy ogłoszeń, w miejscu ogólnie dostępnym, wywiesza się informacje:
- o godzinach pracy Inspektoratu,
- o terminach przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo i pracowników Inspektoratu,
- o terminach przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków przez członków kierownictwa Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Skargi i wnioski rozpatrują oraz załatwiają kierownicy komórek organizacyjnych Inspektoratu zgodnie ze swoimi kompetencjami w trybie i terminach wynikających z przepisów Działu VII Kodeksu postępowania administracyjnego.
Terminy załatwiania skarg i wniosków:
Załatwianie skargi lub wniosku następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu jednego miesiąca. W przypadku niezałatwienia sprawy w tym czasie, skarżący się lub wnioskodawca zostaje powiadomiony o przyczynach zwłoki oraz o nowym terminie jej rozpatrzenia.
Miejsce przechowywania skarg i wniosków:
Rejestr skarg i wniosków prowadzony jest w sekretariacie. Dokumentacja dotycząca rozpatrzonych skarg i wniosków prowadzona jest w formie elektronicznej.