Data publikacji strony internetowej: 2019-10-14.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2019-10-14.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- część załączonych plików do pobrania nie jest dostępnych cyfrowo;
Nadmierne koszty
Strona zawiera elementy niedostępne cyfrowo. Zapewnienie dostępności tych funkcji oznacza bardzo wysokie koszty wg oceny analizy kosztów dostępności cyfrowej.
Treści nieobjęte przepisami
- dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi;
- multimedia opublikowane przed 23 września 2020r.;
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
- treści od innych podmiotów, do których nie jesteśmy uprawnieni do modyfikacji;
- treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań;
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji: 2019-10-14
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-03-24
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej (DOCX).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do koordynatora ds. dostępności - e-mail sekretariat@katowice.wiw.gov.pl lub telefonicznie 32 42-88-652.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- 40-585 Katowice, ul.Brynowska 25a
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Aplikacje mobilne
Wojewódzki Inspektorat Weterynarii i Zakład Higieny Weterynaryjnej nie posiada aplikacji mobilnych.Dostępność architektoniczna
Teren wokół budynków Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Katowicach i parking
- Dostęp jest możliwy w godzinach pracy urzędu, teren jest ogrodzony i zamykany po godzinach pracy urzędu.
- Teren i budynki są dozorowane przez służby ochrony, objęte systemem kontroli dostępu i monitoringiem wizyjnym.
- Parking wokół budynków jest ogólnodostępny, nie występują problemy z zaparkowaniem samochodu.
- Nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
- Przy bramach wjazdowych znajdują się tablice informacyjne.
- Nie ma przeciwwskazań wstępu do budynków z psem asystującym z wyłączeniem pomieszczeń laboratorium Zakładu Higieny Weterynaryjnej.
Budynek główny Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Katowicach znajdujący się przy ul. Brynowskiej 25a
- Wejście główne do budynku znajduje się od frontu budynku.
- Należy wejść schodami, po obu stronach są zamontowane poręcze dla osób z niepełnosprawnościami.
- Drzwi wejściowe znajdują się powyżej pierwszej kondygnacji.
- Punkt Obsługi Klienta znajduje się na wprost wejścia głównego.
- Budynek posiada niski i wysoki parter, oraz piętro. Do niskiego parteru jest możliwość wejścia z boku budynku, z poziomu chodnika.
- Krawędzie stopni, korytarze i drzwi są oznaczone w kolorze kontrastowym.
- Krawędzie stopni schodów wewnętrznych posiadają wypukłe elementy stanowiące oznakowanie podłoża dla niewidomych.
- W budynku są oznaczenia w języku Braille'a.
- Do budynku można wejść z psem asystującym z wyłączeniem pomieszczeń laboratorium Zakładu Higieny Weterynaryjnej.
- W Punkcie Obsługi Klienta znajduje się przenośna pętla indukcyjna i lupa elektroniczna.
- W urzędzie można bez konieczności wcześniejszego umawiania się skorzystać z usługi zdalnego tłumacza języka migowego.
- Budynek nie jest przystosowany do poruszania się osób wózkach inwalidzkich, występują bariery architektoniczne.
- Budynek nie posiada windy, ani podjazdu dla wózków.
Budynek Zakładu Higieny Weterynaryjnej w Katowicach znajdujący się przy ul. Brynowskiej 27
- Wejście znajduje się z lewej strony budynku.
- Zaraz przy wejściu znajduje się Punkt Obsługi Klienta.
- Dostęp do dalszych pomieszczeń budynku objęty jest systemem kontroli dostępu i jest możliwy w obecności pracownika.
- Do pozostałej części budynku Zakładu Higieny Weterynaryjnej nie można wchodzić z psem asystującym.
- W budynku znajduje się winda umożliwiająca dostęp do wszystkich kondygnacji.
Budynek zespołu ds. zdrowia i ochrony zwierząt znajdujący się przy ul. Brynowskiej 31
- Wejście znajduje się od tyłu budynku.
- Przy wejściu jest dzwonek do przywołania pracownika.
- Dostęp do budynku objęty jest systemem kontroli dostępu i jest możliwy w obecności pracownika.
- Do budynku można wejść z psem asystującym.
- Pomieszczenia budynku znajdują się na parterze.
- Korytarze i drzwi są oznaczone w kolorze kontrastowym.
- W budynku są oznaczenia w języku Braille'a.
- Budynek dysponuje podjazdem dla wózków inwalidzkich.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W recepcji i w każdym innym miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy podmiotu. Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących i Głuchych.
W Punkcie Obsługi Klienta znajduje się przenośna pętla indukcyjna i lupa elektroniczna.